GIDS
Wat u kunt verwachten
na aankoop van uw keuken
Het kopen van een nieuwe keuken is een spannend moment.
Met deze gids begeleiden wij u stap voor stap door het proces.
Zo weet u precies wat u kunt verwachten.
Gefeliciteerd met de aankoop van uw nieuwe keuken. U ontvangt na uw orderbevestiging van ons inloggegevens waarmee u de bestelstatus van uw keuken kunt inzien.
Rachid Haddouch, Mijn Keuken Op Maat
STAP 1
Voorlopige orderbevestiging
Controleer uw orderbevestiging
U heeft van ons de ondertekende voorlopige orderbevestiging ontvangen. Wij raden u aan deze goed door te lezen. Mocht er iets niet helemaal kloppen, neem dan contact met ons op, bij voorkeur via e-mail.
Alle afspraken staan vermeld in de orderbevestiging. Deze is leidend in het verdere proces.
Let op: als een extra wens niet in de orderbevestiging is opgenomen, is deze niet verwerkt.
U heeft tot 3 werkdagen na het inmeten om wijzigingen door te voeren.
3D-tekeningen
Bij orderbevestigingen wordt een 3D-tekening ter illustratie toegevoegd. De exacte afmetingen, materialen, kleuren en apparatuur vindt u in de orderbevestiging.
Op afroep
Als u nog niet weet wanneer de keuken geleverd kan worden en inmeten daardoor nog niet mogelijk is, wordt in de orderbevestiging “op afroep” vermeld.
Houd er rekening mee dat wij in dat geval tot 12 weken nodig hebben om de keuken op te leveren.
STAP 2
Inmeten
van de keukenruimte
Wij nemen contact met u op om een afspraak te maken voor het inmeten. Hier controleren wij in maximaal 1 uur de maten die in de orderbevestiging staan. Zo weten we zeker dat de nieuwe keuken past in uw ruimte.
Afspraak
Na aanbetaling van 15% van het aankoopbedrag maken wij met u een afspraak om de keuken definitief in te meten. Deze aanbetaling is 100% beschermd via de CBW-aanbetalingsgarantie.
Wij adviseren dat u zelf aanwezig bent op het moment van inmeten. Zo kunt u vragen of opmerkingen direct bespreken.
Als het inmeten in een nieuwbouw of aangekochte woning plaatsvindt, dan maakt u de afspraak met respectievelijk de projectbegeleider of huidige bewoner.
Plan voor montage en bezorging
Onze inmeter zorgt er voor dat u en de keukenmonteurs niet voor verrassingen komen te staan. Daarom worden alle maten van de keukenruimte definitief gecontroleerd. Zo weten we dat de keuken past en of er nog tijdig aanpassingen gedaan moeten worden.
De definitieve maten vindt u terug in uw definitieve orderbevestiging.
We geven u advies over de omgeving om de bezorging en montage zo soepel mogelijk te laten verlopen. Denk bijvoorbeeld aan parkeerruimte, parkeerkosten, aanwezigheid lift en obstakels in uw woning.
STAP 3
Definitieve orderbevestiging
Na het inmeten neemt uw keukenspecialist contact met u op. U kunt dan eventuele wijzigingen nog doorgeven. Daarnaast wordt de leverweek samen met u bepaald.
Daarna ontvangt u de definitieve orderbevestiging. Deze kan niet meer worden gewijzigd.
In de definitieve orderbevestiging staat de totaalprijs voor:
- Kasten
- Apparatuur
- Werkblad
- Montage kasten werkblad inclusief aansluitmateriaal
- Aansluiten van apparatuur op bestaande leidingen en elektra volgens aangeleverd leidingschema
- Eventuele voorbereiding, zoals demontage en leidingwerk
- Bezorging en optionele diensten, zoals opslag en/of verhuislift.
- Eventuele extra diensten, zoals tegelen, montageafval afvoeren, en andere services.
STAP 4
Betaling met aanbetalingsgarantie
Voor levering
Bij het plaatsen van een opdracht betaalt u 15% van het totaalbedrag als aanbetaling. Hiervoor ontvangt u een factuur. Deze aanbetaling is volledig gedekt door onze CBW-erkende voorwaarden.
Het resterende bedrag (85%) dient uiterlijk vijf dagen voor de levering van uw bestelling te zijn voldaan. Zo kunnen de transporteur en onze montagedienst rekening houden met de planning.
Betaalopties
Wij bieden de volgende betaaloptie aan voor uw bestelling:
Bankoverschrijving:
Het resterende bedrag kunt u via bankoverschrijving betalen. Controleer bij uw bank of uw limiet hoog genoeg is om de betaling in één keer uit te voeren. Vanwege fraudepreventie van uw bank kan het aanpassen van uw limiet enkele uren duren.
Wilt u een afwijkende betaalmogelijkheid, dan bespreken we dit met u op afspraak.
STAP 5
Levering
of afhalen
Levering aan huis
Ongeveer 2 weken vóór de levering ontvangt u een bericht over de geplande bezorgdag. Eén dag voor levering ontvangt u een tijdsblok van onze transporteur. Tenzij anders afgesproken met uw keukenspecialist en vermeld in de orderbevestiging.
Zorg ervoor dat uw woning toegankelijk is voor de levering. Controleer bijvoorbeeld of:
- er voldoende parkeerruimte is voor een vrachtwagen
- de ingang vrij is van obstakels
- in uw woning voldoende plek is om de dozen neer te zetten
Tijdens de levering is het belangrijk dat u aanwezig bent. Samen met de transporteur controleert u of de levering compleet is en of er geen schade is ontstaan. Als dit onverhoopt toch gebeurt, meld dit dan aub zo spoedig mogelijk bij uw keukenspecialist.
Bij de levering van uw keuken houden we rekening met verschillende transportopties. Mocht het transport anders verlopen dan verwacht, dan nemen we contact met u op om de mogelijkheden te bespreken, zoals het inzetten van een verhuislift, hijskraan of extra bezorgpersoneel.
Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat de levering soepel verloopt en stemmen de details altijd met u af.
Zelf ophalen
In overleg met uw keukenspecialist kunt u de keuken ophalen in ons magazijn. Zorg voor voldoende hulp en transportmiddelen, aangezien de kasten en apparaten groot en zwaar kunnen zijn.
Mocht u de keuken niet op de afgesproken dag kunnen ophalen, kunt u dit tot 2 weken later zonder extra kosten doen. Na deze periode rekenen wij €50 per week aan opslagkosten.
STAP 6
Voorbereiding
van de keukenruimte
Indien nodig dienen waterleidingen, elektra en stucwerk vóór de montage te worden aangepast.
Wij adviseren om dit door ons uit te laten voeren als meerwerk. Zo is de voorbereiding en de montage goed op elkaar afgestemd. Zorg ervoor dat dit besproken is met uw keukenspecialist en vermeld in uw definitieve orderbevestiging.
Onder voorbereiding verstaan wij:
- Demontage van de oude keuken
- Radiator verwijderen
- Gaten boren
- Verleggen van leidingen (gas, water, elektra)
- Stopcontacten verplaatsen of aanleggen
- Meterkast aanpassen
- Stucwerk
- Vloeren leggen
- Overige werkzaamheden
Als u de voorbereidingen toch zelf of door een andere monteur wilt uitvoeren, dan krijgt u van ons advies door middel van een technisch leidingschema.
Een goede voorbereiding voorkomt extra kosten als de leidingen en aansluitingen op de dag van montage toch niet orde lijkt te zijn.
STAP 7
Montage
van uw nieuwe keuken
Ongeveer 2 weken voor de montage ontvangt u de definitieve montagedatum.
U hoeft niet continue aanwezig te zijn tijdens de montage. U hoeft enkel de deur open te (laten) doen of de sleutel achter te laten.
Onder montage verstaan wij:
- Het plaatsen van keukenmeubelen
- Het aansluiten van door ons geleverde apparatuur op bestaande voorzieningen
- Het aansluiten van bestaande apparatuur op basis van uw huidige garantie
Bij de montage zijn voorbereidingswerkzaamheden niet standaard inbegrepen.
Na de montage neemt de monteur samen met u de opleverlijst door. Eventuele openstaande opleverpunten worden genoteerd en door u en de monteur ondertekend.
Wij gaan door tot de keuken kookklaar is en u tevreden bent met uw nieuwe keuken. Wij komen desgewenst op afspraak nogmaals terug om eventuele openstaande servicepunten uit te voeren.
STAP 8
Garantie en service
Bij keukenmeubelen en -apparatuur is de fabrieksgarantie tussen de 2 en 10 jaar. Dit verschilt per leverancier of afname van het aantal apparaten van hetzelfde merk.
Bespreek de garantiemogelijkheden met uw keukenspecialist. Wij regelen de maximale garantie voor uw keuken.
Op door ons uitgevoerde montagewerkzaamheden krijgt u 1 jaar garantie.
Houd er rekening mee dat bij sommige serviceaanvragen er onderdelen besteld moeten worden. Dit kan tussen de 4 en 8 weken duren.
Heeft u een garantieclaim op keukenkasten? Neem dan contact met ons op via onze service pagina.
Voor garantie op keukenapparatuur kunt contact met ons opnemen of rechtstreeks met de betreffende serviceafdeling. De contactgegevens per merk vind u ook op onze servicepagina.
“Ik ben erg tevreden met mij eerste keuken In mijn nieuwe appartement in Amsterdam. Rachid heeft mij erg goed geluisterd naar mijn wensen, maar ook goed meegedacht.
Alles goed opgemeten. Bezorgen en plaatsen is goed verlopen. Het is elke dag genieten van mijn mooie keuken!”
M.H., Amsterdam